Stroboskopická lampa 12V YT-7310 YATO
Technický popis:
- Stroboskopická lampa se používá ke kontrole nastavení zážehového zapalování motoru
- Napájení 12V
- Max. rychlost: 8000 ot./min
- Správné nastavení má rozhodující vliv na výkon a provozní dobu motoru
- Konstrukce z velmi odolného ABS materiálu
- Stroboskop je osazen xenonovou výbojkou s vysokou citlivostí
- Není vhodná na uhlíkové kabely, ale na klasické měděné
Postup při práci a návod:
Před zahájením práce se stroboskopickou lampou si přečtěte zde uvedené pokyny a schovejte si je.
Popis:
Tělem lampy je plastová pistole. V těle je umístěna xenonová lampa s elektronickým uvolňovacím systémem a jednoduchým optickým systémem skládajícím se ze spojné čočky a odrazového skla. Impulzy ovládající stroboskopickou lampu pocházejí ze zážehového systému.
Zdrojem napájení lampy je akumulátor vozidla.
Použití:
Účelem stroboskopické lampy je ovládání a přizpůsobení úhlu předstihu zážehu v benzínových motorech.
Správné nastavení úhlu předstihu zážehu v souladu s doporučeními stanovenými výrobcem umožňuje dosažení maximálního výkonu motoru při minimální spotřebě paliva. V případě spalovacího motoru je ke správnému fungování nutné zajistit vhodné množství paliva, vzduch a zapalovací jiskru, která způsobí zážeh směsi v optimální pozici pístu ve válci. Výrobce motoru určuje moment zážehu tím, že určí
úhel předstihu zážehu ve stupních vzhledem k horní úvrati pozice pístu ve válci. Většinou jde o pár stupňů před horní úvratí. Porovnání stupnice v těle spojky se značkou na setrvačníku spojky pod světlem stroboskopické lampy umožňuje určit úhel předstihu zážehu za běhu motoru.
Postup řízení úhlu předstihu zážehu:
Najděte stupnici určující úhel předstihu zážehu na motoru a značku na setrvačníku, která určuje horní úvrať, a zbavte je veškerého prachu a mastnoty. V rámci snadnějšího pozorování je možné značky přebarvit barvou či křídou na bílo.
Úhel předstihu zážehu doporučovaný výrobcem naleznete v technické dokumentaci. Spusťte motor na několik minut, abyste dosáhli normální pracovní teploty (většinou přibližně po 15 minutách). Zastavte motor.
Pokud je k dispozici systém regulace podtlaku, je třeba jej odpojit a utěsnit. Připojte stroboskopickou lampu podle nákresu. Spusťte motor.
Nasměrujte světlo stroboskopické lampy na značky na setrvačníku a těle a přečtěte si úhel předstihu zážehu.
Porovnejte přečtenou hodnotu úhlu předstihu zážehu s daty udávanými výrobcem. Zastavte motor.
Postup regulace úhlu předstihu zážehu:
Uvolněte rozdělovač zapalování, aby jím šlo otáčet oběma směry. Nesnímejte šrouby a rozdělovač úplně. Rozdělovač musí zůstat dostatečně zajištěn, aby se zabránilo pohybu rozdělovače za běhu motoru.
Spusťte motor na několik minut, abyste dosáhli normální pracovní teploty (většinou přibližně po 15 minutách).
Namiřte světlo stroboskopické lampy na značky na setrvačníku a těle a otočte rozdělovačem zapalování lehce doprava a doleva, dokud se značka na setrvačníku nezarovná s úhlem předstihu zážehu na stupnici. Zastavte motor.
Upevněte rozdělovač zapalování utažením povolených šroubů a matek. Při tom si dávejte pozor, aby zůstal stále na svém místě a nepohnul se.
Spusťte motor a opravte hodnotu úhlu předstihu zážehu.
1519 Kč
1255 Kč bez DPH